خرید خیارشور شیشه ای

خرید خیارشور شیشه ای


خیارشور شیشه ای ویژه از مرغوب ترین سایزهای خیارشور در کشور هستند بیشتر کارخانه های تولیدی در کشور در سبد تولیدی خود دارند. سایت خیارشور ایران آمادگی تامین نیاز شرکت های پخش مواد غذایی و مصرف عمده شرکت های بسته بندی را فراهم کرده است.

متاسفانه در کشور هیچ استاندارد و یا اهرم نظارتی بر کیفیت خیارشور عرضه شده در این بسته بندی وجود ندارد و تولید کنندگان هریک به صورت سلیقه ای نسبت به سورت و بسته بندی خیارشور ها شیشه ای اقدام میکنند.

خیارشور شیشه ای ویژه

 

ملاک سورت و جدا سازی خیارسبز خیارشور شیشه ای چیست؟

در واحدهای تولید کشور خیار سبز پس از وارد شدن به کارخانه به دلیل تنوع سایز و انداره خیار پس از گل گیری طی چند مرحله سورت می شود.
کلیه دستگاههای مورد استفاده برای سورت در کارخانه های تولید خیارشور برحسب قطر خیارسبز آنها را جدا سازی می کنند.  خیارشور های تحویلی به کارخانه به دو دسته درشت و ریز تقسیم میشوند که باز طی مراحلی جداگانه سورت ثانویه روی انها صورت می گیرد که به شرح زیر است:

  • خیارشور های درشت که خروجی آنها خیارشور سایز نول و ممتاز را تشکیل میدهد که خیارشورهایی کاملا درشت بود و مناسب برای مصارف رستورانی، تولید ترشی و واحد های تولید سالاد اولویه است.
  • خیارشور های ریز که درازای انها تقریبا کمتر از ده سانتی متر بوده و سایز های ویژه و سوپر ویژه را تشکیل میدهد.

خیارسبز مناسب برای بسته بندی در شیشه های ۷۰۰ گرمی از گروه دوم تهیه میشود که توسط  دستگاهی از غلطک ها پشت سرهم تشکیل شده انجام میشود.
در این مرحله خیار سبز پس از خالی شدن در روی دستگاه بواسطه تفاوت فاصله غلطک ها بر حسب قطر خیارسبز به چهار دسته تقسیم می شود که عبارتند از

  1. خیارشور درجه یک شیشه ای: قطر کمتر ۲۰ میلی متر
  2. خیارشور ممتار شیشه ای: قطر کمتر از ۱۵ میلی متر
  3. خیارشور ویژه شیشه ای:قطر کمتر از ۱۲ میلی متر
  4. خیارشور سوپر ویژه شیشه ای: قطر کمتر از ۱۰ میلی متر

البته لازم به ذکر است که دو سایز آخر خیارشور شیشه ای در بسیاری از واحد های تولید در قالب یک سایز که همان سایز ویژه می باشد تولید و در بازار عرضه می شود.

خیارشور شیشه ای ویژه

عوامل موثر تفاوت کیفیت در انواع خیارشور شیشه ای

  • سایز خیارسبز استفاده شده

این عامل مهمترین عامل در تفاوت کیفیتی خیارشور های شیشه ای عرضه شده در بازار است .
خریداران عمده خیارشور بیش از هر مهم باید به این نکته توجه داشته باشند چرا که برخی از فروشندگان سایزهای درشت را به جای سایز ریزتر به خریداران عرضه میکنند

  • کیفیت خیارشور بسته بندی شده در داخل شیشه
  1. عدم استفاده از خیارسبز شکسته
  2. وجود نداشتن گل خیارسبز که بسیار حذب مشتری تاثیر کذار است
  3. استفاده از ارقام باکیفیت خیار سبز که بر ماندگاری خیارشور تاثیر کذار است
  • وزن آبکش خیارشور های شیشه ای

این عامل یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت خیارشور است. با کم کردن وزن ابکش خیارشور مورد استفاده قیمت تمام شده محصول را کاهش میدهند.

برای تشخیص اینکه آیا وزن آبکش خیارشور شیشه ای رعایت شده می توان به این نکته توجه کرد که در صورت کاهش خیارسبز در بسته بندی شیشه ای، خیارشور های موجود در شیشه در محلول به راحتی غوطه ور خواهند بود.

سایت خیارشور ایران جهت تامین نیاز انواع مصرف کنندگان خیارشور شیشه ای نسبت به فروش خیارشور بصورت لخت و بسته بندی شده اقدام نموده است که شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *