خیارشوری مرغوب است که طعم شوری آن مناسب باشد و لهیده و نرم نبوده و از تردی مناسبی نیز برخوردار باشد و این ترشی درجه یک در حجم های متفاوت فروخته می شود.
برای این که خیارشور ترد و خوشمزه باشد باید مقدار ترکیبی از آب و نمک و سرکه برای تولید آن به مقداری کاملا مناسب تنظیم شود تا خیارها حالت نرم و لهیده به خود نگیرند و ترد بمانند. معمولا در مورد خیارشور انواعی را که اندازه ای کوچک و یکدست دارن و ترد می باشند را به عنوان خیارشورهای درجه یک در نظر می گیرند و قیمت های متفاوت آن به دلیل انواع بسته بندی ها و هزینه های تولیدی در نظر گرفته شده برای برندهای مختلف تنوع دارد. خیارشور مرغوب مشتری زیادی دارد که با توجه به برند خاص تولید کننده قیمت در نظر گرفته شده برای تهیه خیارشور قلمی ترد و باکیفیت مختلف می باشد.


خیارشور مرغوب

اگر بخواهید خیارشور را در منزل تهیه نمایید بهتر است که از خیارهای قلمی مناسب استفاده کرده و خیلی به آن سرکه اضافه نکنید و به همین ترتیب نیز نمک مورد نظر برای ان زیاد نشود. خیارشور مرغوب و خیارشور درجه یک به اندازه بسیار متناسبی از سبزیجات معطر استفاده می کند که این سبزیجات سبب عطر و طعم خوب خیارشور خواهند شد.
منبع: ترشی و مربا ایران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *