قیمت خیارشور کارخانه ای

قیمت خیارشور کارخانه ای


قیمت خیارشور کارخانه ای در سال ۹۸ با توجه توجه به روند موجود در بازار که میتوان گفت به بیشترین مقدار خود در سال های گذشته رسید نمیتواند افزایش زیادی داشته باشد. در حال حاضر قیمت خیارشور فله ای در بازار به شدت افزایش داشته و بسیاری از کارخانه های بزرگ کشور نیز از فروش موجودی خود امتناع می ورزند.

قیمت خیارشور کارخانه ای

قیمت فعلی خیارشور کارخانه ای فله در بازار

قیمت خیارشور در بازار که یکی از محصولات تولیدی داخل کشور است در ماه اخیر دچار افزایش قیمت شدیدی شد.
این افزایش قیمت رخ داده در بازار معلول چند عامل داخلی و خارجی می باشد:

  1. افزایش میزان صادرات خیارشور به کشور همسایه مانند عراق
  2. کاهش حجم تولید خیار در سال کذشته و طبع آن کاهش میزان تولید تولید کننده ها
  3. عامل سوم در واقع خود معلول روند افزایش قیمت در بازار است که میتوان به عدم تمایل عرضه خیارشور در بازار توسط تولید کنندهای خیارشور کارخانه ای و خانگی در بازار اشاره کرد به علت موج افزایش قیمت در بازار از عرضه محصول خود خودداری می کردند.

امابه نظر میرسد جو حاکم بر بازار و عدم تمایل خریداران برای خرید و از طرفی شروع برداشت خیار مناطق جنوبی کشور مانند جیرفت مانع از افزایش بیشتر قیمت خیارشور در بازار شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت خیارشور مناطق مختلف کشور متاثر از قیمت خیارشور در قطب های تولید خیارشور در کشور با افزایش همراه بوده است.

قیمت خیارشور کارخانه ای

قیمت هرکیلوگرم خیارشور آبکش فله به ترتیب سایز عبارتند از:

  • خیارشور ویژه: بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان
  • خیارشور نول: بین ۴۰۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان
  • خیارشور ممتاز: بین ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان

قییمت های اشاره شده در بالا بصورت آبکش و بدون هزینه ظرق درج شده است.

قیمت خیارشور متاثر از منطقه تولید خیارشور و کیفیت و سایز خیارشور متغیر است.

قیمت خیارشور در سایر بسته بندی ها

قیمت خیارشور در بقیه بسته بندی ها نیز رشد قابل توجهی داشت . قیمت هر شیشه خیارشور در سایز های مختلف شیشه بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رشد داشته است. البته قیمت خیارشور در بسته بندی شیشه با توجه به قدرت فروش تولید کننده متغیر بوده و تولید کنندگانی که از فروش از ثابتی برخوردار بوده اند افزایش قیمت را در محصولات خود لحاظ کرده اند.

در این بین قیمت بسته بندی خیارشور های پاکتی و وکیوم و تک نفره که از خیارشور فله تهیه میشوند متاثر از افزایش قیمت خیارشور فله دارای افزایش قیمت بوده اند.

در مجموع به نظر می رسد در سال آینده کشاورزان بیشتر تحت تاثیر قیمت بالای خیارشور در سال گذشته اقدام به کاشت خیار نمایند ولی از طرفی حجم بالای درخواست خیار توسط تولید کنندگان مانع از نوسان شدید قیمت خیارسبز در بازار نسبت به سال گذشته خواهد شد. میتوان انتظار کاهش حداقل ۲۰ درصدی قیمت خیارشور در در فصل تولید و برداشت خیارشور را در سال آینده متصور بود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *