همان طور که می دانید یکی از چاشنی هایی که همراه با غذا صرف می شود و طعم خوبی به ارمغان می آورد ترشیجات است. همانطور که از اسمش پیداست طعم ترش و ملس دارند که علت ترشی آن تا حد زیادی به سرکه ای که در داخل آن می ریزند است.

از جمله این ترشی ها می توان به ترشی بادمجان شیشه ای اشاره کرد که البته در بسته بندی های مختلف در بازار پخش می شود.

بازار پخش ترشی بادمجان شیشه ای

نکات مهم درباره ترشی بادمجان

نکات مهم درباره ترشی بادمجان همانطور که گفتیم ترشی از آن دسته مواد غذایی است که مورد علاقه اکثر عموم و هر ذائقه و طبعی است. که همراه با غذا در اغلب سفره های ایرانیان دیده می شود، انواع و اقسام ترشی بسته به این که در کجا تولید می شود و هم چنین از چه مواد اولیه ساخته می شود وجود دارند. برای مثال ترشی بندری ،ترشی کلم صورتی، ترشی بادمجان و غیره.

برای تولید و تهیه ترشی بادمجان که بادمجان عضو اساسی و مهم آن است روش های گوناگون و متنوعی وجود دارد علاوه بر آن نوع های مختلفی نیز از ترشی بادمجان نیز تولید می شود برای مثال ترشی لیته، ترشی بامجان شکم پر و … .

اساس کار اغلب یکی است به این صورت که ابتدا بادمجان ها شسته و خشک می شوند بسته به علاقه بعضی پوست آن را می گیرند ولی اغلب به دلیل پوست نازک بادمجان معمولا پوست گیری را انجام نمی دهند سپس برای ترشی لیته بادمجان همراه با هویج و سیر و فلفل کاملا رنده می شود و در ظرف مخصوص ریخته می شود و ظرف سرکه اضافه می کنیم و به آن چند روز زمان می دهیم تا به اصطلاح برسد و نرم و قابل خوردن شود.

برای نوع دیگر ترشی بامجان را به صورت عمودی برش می زنند و داخل آن را به سلیقه شخصی از هویج و سیر و فلفل رنده شده همراه با انواع سبزی پر می کنند و در سرکه شناور می کنند تا زمانی که ترشی برسد. البته در تهیه ترشی از ادویه ها و طعم دهنده ها مثل نمک نیز استفاده می شود.

بادمجان که طعم سرد دارد دارای خواص بی نظیری است که ترشی آن نیز از آن ها مستثنا نیست. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای ویتامین C فراوان است که برای بیماری های مثل سرماخوردگی عالی است
  2. دارای ویتامین A و موثر برای پیشگیری از سرطان ها است
  3. برای سلامتی پوست و همچنین مو مفید است
  4. برای کاهش قند خون موثر است
  5. البته قابل گفتن است که به دلیل وجود سرکه و خاصیت اسیدی آن برای ناراحتی های معده مناسب نیست.

بازار پخش ترشی در تمامی شهر ها وجود دارد و با مراجعه به مراکز معتبر به راحتی می توان ترشی مورد پسند خود را پیدا کرد.

قیمت ترشی بادمجان شیشه ای

قیمت ترشی بادمجان شیشه ای با توجه به علاقه زیاد افراد به ترشیجات تولید کنندگان و کارآفرینان به تولید و ساخت انواع و اقسام ترشی ها پرداخته اند و در بازار به فروش می رسد. برای مثال ترشی بادمجان که به صورت متنوع و در بسته بندی های گوناگون وجود دارد.

قیمت ترشی بادمجان با توجه به طعم خوب و خاصیت های آن بسیار مناسب و به صرفه است اگر چه قیمت آن در ظروف و بسته بندی های مختلف متفاوت است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *