برخی از ویژگی های در مورد خیارشور خانگی و صنعتی تولید شده یکسان می باشند و برای تعیین کیفیت و بهتر دانستن آن نوع از خیارشور موثر هستند.
برای بهتر دانستن ویژگی های مواد غذایی و در مورد انواع شور و ترشی خواص مشترکی وجود دارد که به روش تولید بستگی ندارد و با هر دستورالعملی که تهیه شده باشد و با هر عنوان خانگی یا صنعتی که داشته باشد باید ویژگی هایی را داشته باشد تا در بسته بندی مرغوب از محصولات غذایی قرار بگیرد. خیارشور نیز یکی از آن دسته محصولاتی است که با داشتن ویژگی هایی مشخص و مشترک در مورد انواع آن مناسب و باکیفیت شناخته می شود و مشتری تمایل به استفاده از آن پیدا می کند. هر خیارشوری که داخل آن پوک نباشد و با میزان نمک مناسب تهیه شود و ترد باشد به اندازه ای که رضایت خاطر فرد را جلب کند با هر روشی که تولید شده باشد در دسته خیارشورهای مرغوب قرار می گیرد.


بهترین خیارشور

بهترین نوع از خیارشور با معیارهای مشترکی نظیر طعم و مزه خیارشور و عطر و طعم خاص آن سنجیده می شود و البته میزان طعم دهی به خیارشور با سبزیجات مخصوص و معطر سلیقه ای است و از نظر برخی افراد ممکن است این یکی از مزایای خیارشور و از نظر برخی دیگر عیب حساب شود و طعم آن را دوست نداشته باشند. به هر صورت اگر خیار تازه در خیارشور استفاده شود و نمک و سرکه آن به حد کافی و در تعادل مناسب باشد طعم آن بسیار خوب خواهد بود.
منبع: ترشی و مربا ایران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *