برای این که در منزل یک خیارشور ممتاز و مناسب و دلخواه تهیه کنید باید خیار که ماده اصلی است ترد و مناسب انتخاب شود و از انواع خیار تازه چیده شده بهتر است استفاده گردد.
خیارهایی را که تازه چیده شده باشند را اگر برای تولید خیارشور استفاده کنید خیارشوری ترد و بی نظیر خواهید داشته که این خیارشور هم کیفیت خوبی دارد و هم این که ماندگاری آن بیشتر می شود. اگر از خیارهای مانده و کهنه برای خیارشور استفاده شود امکان چروک شدن خیارها در هنگام فرایند تبدیل به خیارشور وجود دارد و ممکن است که خیارها لزج و پلاسیده گردند. خیارهای تازه ای که پوک نباشند و به میزان مناسبی درشت و یا ریز انتخاب گردند تولید محصولی باکیفیت تر را به همراه دارند. خیارشور خوش طعم با ترکیبی از آب و گاهی سرکه به میزانی که باعث نرم شدن خیارها نشود تهیه می گردد.


خیارشور ممتاز

ممتاز بودن خیارشور به میزان ممتاز بودن خیار و سبزیجات ترکیبی با خیارشور بستگی دارد. اگر بخواهید یک ترکیب درست از شور مورد نظر با ترکیبی مناسب از خیار و سبزیجات تازه داشته باشید بهتر است که به روش های تهیه خیارشور دسترسی داشته و آن ها را به دقت مطالعه نمایید. دستور تهیه خیارشور زمانی به درستی انجام می گیرد که ترکیبات اصلی و اولیه با دقت و وسواس مناسب انتخاب و مخلوط شوند.
منبع: ترشی و مربا ایران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *