خیارشور با ترکیبات مناسبی تهیه می شود و استفاده از سرکه در مقدار مناسب برای تهیه خیارشور کاربرد دارد و خیارشورهای ممتاز با روش های طعم دهی ویژه برای فروش به کار می روند.
مقدار متناسبی از آب و نمک برای تولید خیارشور استفاده می شود و در تهیه برخی از انواع خیارشور از سرکه به مقدار مناسبی استفاده می شود و اگر سرکه خیلی زیاد و یا کم باشد خیارشور در نهایت کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. اگر میزان سرکه خیلی زیاد باشد خیارشور نرم و لهیده می شود و اگر کم باشد ممکن است طعم مناسبی نداشته باشد. در کاربرد مقدار سرکه باید توجه درستی داشت و دقت لازم را برای تهیه آن به خرج داد و مدت زمان لازم برای آماده به مصرف شدن خیارشور باید صرف شود و در مواقعی که خیارشور آماده به مصرف لازم باشد می توان آن را به صور مختلف خریداری کرد و از طعم های مناسب آن بهره برد.


خیارشور سرکه ای

خیارشور سرکه ای که طعم خوبی داشته باشد به طور ویژه خواص مناسبی دارد و ممتاز بودن خیارشور سرکه ای به کیفیت خوب و ترد بودن مناسب آن می باشد و با توجه به بسته بندی های شیشه ای و انواع سرکه ای و مزه خوب خیارشور با سلایق مختلف و قیمت های گوناگون می توان آماده آن را تهیه کرد.
منبع: ترشی و مربا ایران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *