تهیه خیارشور با روشهای مختلفی انجام می شود مسلما تولید خیارشور در کارخانه ها متفاوت از روش تهیه ی خانگی است. در ادامه مطلب می تونید تهیه خیارشور شیشه ای رو یاد بگیرید.


یکی از اصلی ترین و آشناترین مشکلاتی که تولید کنندگان محلی و خانگی خیارشور با آن درگیر هستند نرم شدن خیارشور و کپک زدن خیارشور است. دلیل اصلی این دو مورد یکی عدم رعایت غلظت مواد به کار رفته در خیارشور هست و دلیل دوم پاستوریزه نشدن محلول و ظرف خیارشور است. ساده ترین راه برای پاستوریزه کردن محصولاتی مانند خیارشور استفاده از حرارت است. برای این منظور شیشه ها را پس از شستن در قابلمه پر آب گذاشته و می گذارید چند دقیقه بجوشد. سپس محلول شش تا هشت درصد نمک و یک درصد سرکه را چند دقیقه جوشانده و می گذارید تا سرد شود.حالا شیشه های خشک شده را از خیارشور قلمی، سیر، فلفل، ترخون و شوید پر کرده و از محلول ولرم آماده شده داخلش بریزید تا کامل پر شود. سپس درب شیشه ها را محکم ببندید و به صورت وارونه داخل قابلمه ای که تا نیمه پر از آب سرد کرده اید قرار بدهید. کافیست فقط آب درون قابلمه چند جوش بزند و سپس شیشه های حاوی خیارشور را از آب خارج کرده و در یک مکان تاریک قرار می دهید. بعد از دو هفته خیارشور آماده میل کردن می باشد و می توانید از آن استفاده کنید.


تهیه خیارشور کارخانه ای

خیارشورهای کارخانه ای در ظروف مناسبی مانند شیشه هایی با اندازه های متناسب و کوچک و بزرگ بسته بندی می شوند و کارخانه های تولیدی این محصول می توانند انواع خیارشور را در شیشه بسته بندی کنند و به فروش برسانند. مزیت بسته بندی هایی در ظروفی مانند خیارشور سبک بودن بسته بندی و نگهداری راحت تر این محصول در یخچال می باشد. بهتر است پس از باز کردن درب خیارشور و استفاده از آن دقت کنید که محلول روی خیارشور را به طور کامل بگیرد تا کپک نزند.



خیارشور شیشه ای

شیشه های مختلف و دبه های مختلف برای نگهداری خیارشور متنوع می باشند و انواع بسته بندی ها مانند وکیوم و یا بسته بندی هایی نظیر شیشه های گوناگون در نظر گرفته می شود و شیشه های کوچک در حجم های مناسب فروخته می شوند و فروش خیارشورهای شیشه ای این فایده را برای مصرف کننده دارد که می تواند در هنگام خرید مقادیر سبزیجات و انواعی را که رد آن استفاده شده و حتی اندازه خیارهای استفاده شده را ببیند. خیارشور شیشه ای دارای قیمتی مناسب است البته در برندهای گوناگون و بسته بندی های مختلف می تواند متفاوت عرضه شود.

منبع: ترشی و مربا ایران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *